piątek, 21 listopada 2008

Babka cytrynowo-czekoladowa



Dzis mam do zaproponowania prosta babke cytrynowo-czekoladowa z polewa z bialej czekolady rowniez o smaku cytrynowym. Ciasto jest na prawde swietne i doskonale nadaje sie na kazda okazje. Ja dzis tak po prostu bez okazji albo moze z okazji weekendu.
Prawde mowiac moj synek ma za tydzien urodziny i bedzie impreza rodzinna musze wiec sobie przypomniec troche przepisow, zeby cos dobrego upiec.

Ciasto:
  • 200g masla lub margaryny
  • 6 jajek
  • 400 ml cukru
  • 700 ml maki
  • 2 lyzeczki proszku do pieczenia
  • skorka i sok z 1 cytryny
  • 2 lyzki kakao
Nastawic piekarnik na 175 stopni C. Rozpuscic maslo i odstawic do ostygniecia. Ubic jajka i cukier na puszysta mase. Wymieszac make z proszkiem do pieczenia i dodawac stopniowo do masy naprzemian z maslem. Nastepnie podzielic mase na 2 czesci i do jednej dodac cytryne a do drugiej kakao. Wylac najpierw mase czekoladowa a nastepnie cytrynowa. Przejechac widelcem w ciescie aby nabralo "marmurkowego" wygladu. Piec 30 min w temp. 175 stopni C.

Polewa:
  • 100g bialej czekolady
  • 1 lyzka wody
  • 3 krople esencji cytrynowej
Wszystko dokladnie razem rozpuscic a nastepnie polac ostygniete ciasto.
Smacznego.





1 komentarz:

majana pisze...

Widzę, że zmieniłaś szablon :)) Ladnie, podoba mi sie , a babka oczywiscie smaczniutka! :)

Moje ulubione