niedziela, 7 grudnia 2008

Racuchy z jablkami

Bylismy dzis na sankach bo piekna pogoda. Tzn. troche sniegu i duzo slonca. Jak sie zmeczylismy ruszylismy do McDonalds bo bylo blisko i tym sposobem obiad mielismy z glowy... Ale jak wiadomo takim jedzeniem najesc sie nie mozna, wymyslilismy wiec, ze zrobimy racuchy z jablkami! Moj synek dzielnie mi pomagal!!! Przepis znalazlam tutaj.
Skladniki:
  • 2 i 1/2 szklanki mąki
  • dwa jajka
  • 1 i 1/2 szklanki mleka
  • dwie łyżki cukru
  • 3 dag świeżych drożdży
  • trzy jabłka
  • szczypta soli
  • lyzeczka cynamonu
  • olej do smazenia
Mleko podgrzać a nastepnie ostudzic. Do letniego mleka dodać pokruszone drożdże i cukier. Jajka rozbełtać, lekko posolić.Do drożdży z mlekiem dodać jajka, mąkę, starte lub pokrojone w drobną kostkę jabłka, cynamon. Dobrze wyrobić ciasto (ja użylam drewnianej łyżki). Ciasto odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Racuchy smażyć na rozgrzanym oleju z obu stron. Nadmiar tłuszczu odsączyć na papierowym ręczniku, posypać cukrem pudrem. Najsmaczniejsze na ciepło :)

1 komentarz:

Unknown pisze...

wczoraj robiłam racuchy z Twojego przepisu . bardzo nam wszystkim smakowaly i mam nadzieje ze kiedys jeszcze je powtorze. pozdrawiam:)

Moje ulubione