poniedziałek, 16 lutego 2009

Puszysty sernik z kasza manna

To moja kolejna propozycja z okazji tygodnia potraw z kasza manna. Dzis przyjezdza do mnie siostra z siostrzenica i chcialam upiec cos pysznego a poniewaz sernika nie jadlam juz okropnie dlugo postanowilam upiec wlasnie to ciacho. Sernik jest niezwykle puszysty, pachnie cudownie i smakuje jeszcze lepiej!
Skladniki:
  • 6 jajek
  • 1 kg twarogu (u mnie wiaderkowy, 3 krotnie mielony)
  • 200 g cukru pudru
  • 100 g masla
  • 80 g kaszy manny
  • 1 lyzeczka proszku do pieczenia
  • 1 lyzeczka cukru waniliowego
  • 3 krople esencji (u mnie arachidowa)
  • rodzynki i owoce kandyzowane
Jajka ubic z cukrem na puszysta mase (min. 10 minut). Maslo rozpuscic i odstawic do ostygniecia. Kasze manne polaczyc z proszkiem do pieczenia i cukrem pudrem a nastepnie dodawac ja na przemian z ostudzonym maslem i serem. Dodac esencje i na koniec rodzynki oraz kandyzowane owoce. Piec w temp. 175 stopni C przez okolo 60 min. Ja na koniec udekorowalam polewa czekoladowa.

5 komentarzy:

Majana pisze...

Jako wielbicielka serników muszę rzec, ze biorę przepis :)) Sernik wygląda niezwykle smacznie:))

malwin pisze...

ja też już spisuje :))
śliczny serniczek. Pozdrawiam!

Barwy kuchni pisze...

sernik zawsze, w każdej postaci !! ;D

Waniliowa Chmurka pisze...

Super mniam! daj kawałeczek:)
..waniliowachmurka.blox.pl-zapraszam na kaszke manną:)
pozdrówka

Edyta pisze...

Oj jak ja dawno nie jadłam sernika! Twój wygląda świetnie, jest taki wysoki i puszysty. Mniam!

Moje ulubione