sobota, 11 października 2008

Rolada z jablkami



Jakos tak sie rozpedzilam i nie moge sie powstrzymac, zeby nie upiec czegos z jablkami...
Musze przyznac, ze ta rolada jest wylacznie moja wlasna (zmodyfikowalam kompletnie przepis znaleziony w tutejszej gazecie) i to robi ja jeszcze dla mnie cenniejsza. Ciasto jest cudownie puszyste i wilgotne a jednoczesnie lekkie jak piorko! Jest naturalnie bezglutenowe co robi je jeszcze cenniejszym...
Poza tym jest to dla mnie zdecydowanie najlatwiejsze ciasto, ktore na dodatek jest gotowe w zaledwie 25-30 minut! Super ciasto dla niespodziewanych gosci...
Goraco polecam.

  • 4 jajka
  • 110 g cukru
  • 60 g maki ziemniaczanej
  • 1 lyzeczka proszku do pieczenia
  • 3 duze jablka
  • cukier i cynamon do jablek
  • garstka pokrojonych w cienkie paseczki/platki migdalow
Nastawic piekarnik na 200 stopni C. Utrzec jajka z cukrem tak zeby powstala puszysta masa. Ja w trakcie ucierania przez mikser jajek z cukrem obieralam jablka. Do powstalej puszystej masy dodac powolutku make ziemniaczana polaczona z proszkiem do pieczenia, ciagle ucierajac. Wylozyc ciasto na najwieksza forme wylozona papierem do pieczenia i piec okolo 8-10 min w temp 200 stopni C. U mnie w dolnej czesci piekarnika.
Na blacie rozlozyc recznik kuchenny i posypac go platkami migdalow. Wyjac ciasto z piekarnika i wylozyc je na obsypanym migdalami reczniku kuchennym. Delikatnie zdjac z ciasta papier do pieczenia i przykryc z powrotem blacha. Pozostawic tak do ostygniecia.
Jablka pokroic w kostke i poddusic razem z 1 lyzka cukru i cynamonem. Tak powstala mase wylozyc na ciasto i zwinac w rulon.



4 komentarze:

Majana pisze...

Wygląda smakowicie! Lubię ciasta z jabłkami, ale rolady jeszzcze nie robiłam. Moze niedlugo sie skuszę :) Tyko,ze mam tyle przepisów do wyprobowania,ze nie wiem kiedy hi hi ;)))
Pozdrawiam.

Eliza pisze...

Dziekuje Majanko. Mnie to ciasto po prostu zaskoczylo od pierwszego upieczenia! Jest na prawde warte polecenia. No i do tego niesamowicie szybkie i proste...

iis111 pisze...

Sliczna ta rolada:)

Waniliowa Chmurka pisze...

Ostatnio nawet miałam ochotkę zrobić taką właśnie roladę ze względu na dużą ilość jabłek - z ogrodu:)
ale jakoś tak nie moge się zebrać..:PDobrze,że przynamniej mam przepis:)
www.waniliowachmurka.blox.pl

Moje ulubione