sobota, 17 stycznia 2009

Foccacia

Piatki w mojej pracy sa specjalne a ten ostatni byl juz na prawde wyjatkowy... Najpierw zostalam powiadomiona, ze nie dostalam stanowiska o ktore sie staralam, ale jakos mi to kompletnie nie przeszkadzalo, bo to bylo tylko zastepstwo na okolo rok. A za raz potem okazalo sie, ze dostala je kolezanka. ktora pracuje na noce a wiec jej etat bedzie przez ten rok wolny... Jak ja marzylam zeby taka okazja trafila sie wlasnie mnie. Tak wiec jest szansa, ze juz w lutym przejde na noce a to oznacza te same zarobki a rownoczesniej duzo mniej pracy...
Ale to tyle.Pozniej zostalam poproszona o przygotowanie lunchu bo w piatki zawsze jemy wspolnie i zawsze jest cos specjalnego. Pomyslalam wiec, ze smakowalaby nam pewnie salatka ze swierzych warzyw a do tego foccacia. Jest boska!
Ciasto:
  • 50 g drozdzy
  • 1 l wody
  • 1 lyzeczka soli
  • 50 ml oliwy z oliwek
  • okolo 1700 ml maki
Dodatkowo na wierzch:
  • 2 lyzki oliwy z oliwek
  • 1 lyzka suszonego rozmarynu
  • 1 lyzka suszonego tymianku
  • 1 lyzeczka suszonego czosnku
  • 1 duza cebula
  • lyzeczka utartego parmezanu
  • 1 lyzeczka soli gruboziarnistej
Drozdze rozrobic w letniej wodzie. Dodac sol oraz oliwe a nastepnie dodawac make az powstanie jednolita, troche luzna masa. Odstawic do wyrosniecia pod przykryciem na okolo 30 min. Duza forme wylozyc papierem do pieczenia - ja uzylam takiej kwadratowej formy, ktora dostalismy razem z piekarnikiem (wielkosci kratki w piekarniku). Nastawic piekarnik na 175 stopni. Zeszklic w miedzyczasie cebule i odstawic do ostygniecia. Ciasto po wyrosnieciu wyjac na obsypany maka blat i rozwalkowac na grubosc okolo 3 cm a nastepnie przelozyc do formy. Wysmarowac oliwa, posypac cebulka oraz ziolami, czosnkiem i gruboziarnista sola. Odstawic pod przykryciem na kolejne 20 minut. Posypac parmezanem i piec w srodkowej czesci piekarnika okolo 30 min.

1 komentarz:

Majana pisze...

O mniam! Wygląda super pysznie!:)))

Moje ulubione